torsdag 23 maj 2019

Allt i ett

Den senaste tiden har allt varit i ett. Det som klippt av är natten med en välbehövlig sömn.
Dottern i Boden och sönerna i Åbo, då borde väl det finnas tid för allt möjligt roligt eller.....

Icke sa Nicke. Har haft långa arbetsdagar med utvecklings samtal, vårfest med barnen och packa för att åka ner till Åbo genast jobbet slutade på fredag. Väl i Åbo blev det flytt hela helgen lång med några pauser då vi åt maten som min mamma kokat, körde för att inhandla tvättmaskiner och för att köpa möbler. Ingen rast eller ro. Tur med vänner i Åbo som hade släpvagn att låna.
Elin har uppdaterat oss med underbara bilder av henne och hästarna.
Måndag morgon och jag skulle gärna stannat under mitt täcke för natten blev kortare än kort. Vi var hemma först på måndags sidan så........men vad gör man inte för att barnen ska ha det bra.Lång dag på en kort natt! Aldrig varit så trött på mitt jobb, men som tur kunde vi njuta ute i vackert väder och jag fick ny energi för att orka med besök av de nya barnen på kvällen.
Tisdagen kom och det var jobb, kurs i Vasa och dagen då prins Pelle kom hem i en fin linnepåse.
 Fick hämta honom från ett litet "djurkapell" med ljus, blommor och vacker musik. Mina ögon var så tårfyllda att det blev en mindre vacker bild från stunden.

Sorgen och saknaden är stor. Saknar honom enormt mycket på kvällarna när jag går och lägger mig för i fjorton år låg han ju där med oss i sängen bakom min rygg med sitt huvud på min dyna. Aldrig mera får jag känna dina krafs då du ville att jag skulle svänga mig, inte höra hur du skramlar med din vattenkopp för att begära mera vatten, ha dig som bordskavaljer  eller se dig sitta och vänta på att bli avhämtad från mamma och pappa efter din "dagisdag".
Älskade underbara prins Pelle - saknar dig så! Känns bra att veta att nu har du det bra!
Dagen idag började vi frissan för att klippa bort ett stort hårsvall. Härliga hälsningar kom det då från dottern som varit och kört med flera andra travhästar. Hennes häst var så stor att man knappt såg henne bakom - ups!
Ha det bäst och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar