söndag 6 januari 2019

Första veckan i år

En kort arbetsvecka blev det denna första veckan i januari. Jag jobbar nu varje dag men kortare dagar. Min rygg tackar mig för det. Här har Elin varit ledig från skolan ännu denna vecka och Christopher & co har även de varit  "hemma" ännu.
 Dessa fammos katter är ju nog allt annat än en gammal hund som inte hoppar på höjden. Olle tror att ingen ser honom var han gömmer sig på de mest orimliga ställen.
 Att Pelle skulle sitta i still på detta sätt med en katt bakom sig, vem hade väl trott det.
 En del tid på stallet har det ju då också varit. Denna mommos tållatåssadara är ju så jag och du! Gos! Hon har haft lite problem med att hon tappat en tand och maten har inte riktigt smakat. Det är som att ha småbarn. Men nu är den värsta värken över då den nya tanden spruckit fram, för denna gång.
När vi nu då ska ha en paus med Ofelia från tävlingsbanorna så kan man väl hitta på något kul eller..... vi ska tapetsera om i vår tambur och kvist. Något roligt kan vi väl ha! Sedan har jag också möblerat om i samma sväng som jag plockade bort "julen " i vardagsrummet. Och till er som funderar om vi inte bara kan vara kan jag meddela att vi är duktiga även på den saken mellan varven.
Du & jag för två år sedan
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar