lördag 29 december 2018

Julen kom och gick

Musik i julnatten var något nytt för mig. Att jag sedan deltog med att sjunga i en fullsatt kyrka med sex andra damer, det var roligt och stämningen var på topp!
Juldags morgonen kom och vi steg upp för att fixa stallets alla hästar. Gäsp, efter endast 4-5 h sömn.
Dagen bjöd på matgäster, mina föräldrar. Så roligt att ha dem alla samlade kring ett bord. Tacksam!
Annandag vaknade till liv och vi packade bilen för att efter maten hos mina föräldrar åka iväg mot Åbo för att föra ner alla julklapparna som ungdomarna fått och samtidigt ta med Tobias.
Veckor med helgdagar mitt i , gör att man blir yr med vilken dag det är. Men på torsdagen då var det shopping på agendan, Elins önskemål. Hon hittade en hel del nya kläder som hon verkligen behöver. På Ikea talade de om vad vi kunde behöva, för vi behövde egentligen inget då vi gick in men vi kom ut med en väska......
Fick även under dagen/kvällen besöka Tobias arbetsplats samt hälsa på arbetskompisar och klienter. De gillar honom och han gillar sitt jobb!
Sedan gjorde vi ett besök till våra barns kusin som under eftermiddagen kommit ner tillbaka efter julen, perfekt! Vi somnade även denna kväll ovaggade!
Fredagen kom och vi packade ihop våra grejer och tackade Åbo för denna gång. Klarade av ett adjö utan tårar, men nog är det jobbigt! Suck!
 Vi lämnade ett dimmigt Åbo och +2 grader för att möta solen, dimma mellan varven och mörker innan vi var hemma. Med vinterhastigheter tar det fem och en halv timme, men vi är ju vana med att nöta väg.
Selfie i hissen hos Christopher och Jannica, inte min grej! Elin har mått som en prinsessa då hon i två dagar eller snarare nätter fått bo själv. Roligt med variation i vardagen.
Väl hemma blev det mat följt av stallet för Tony och Elin medan jag packade upp för att sedan tillsammans kunna försoffa oss.
Lördag och klockan ringde. Vi for alla tillsammans för att fixa morgonrutinerna mera noga och för att kramas. Så gosigt!
Ha det bäst och kram!
Snart kommer mitt år 2018!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar