onsdag 1 augusti 2018

Slappnade av

Slappnade av efter festen och hade en febervittring under natten. Var nog en av de få som sov med både filt och täcke. Gjorde en snabbtripp till hälsovårdarmottagningen var det tog ett crp från fingret. 77. Tyvärr hade jag inte tid att stanna eftersom ortopeden väntade på mitt besök i Vasa.
Han funderade och gav mig tre saker jag inte får göra: inte böja mig ner, inte bära tungt eller göra snabba vridningar. Enkelt eller.......
Gjorde senare under eftermiddagen en tripp till akuten för att få koll på crpet med provtagning från armen. 84! What! Världens goaste läkare funderade och tänkte med mig. Kom tillbaka imorgon så får vi kolla! 86! Denna gång ett stolpskott! Vi tog det med ro och jo jag kan komma på söndag igen, hade ju några britsar jag inte legat på. Söndagens var lägre och jag skulle komma tillbaka på onsdag då jag tagit sista medicin.
Då är vi i dags läge! Mitt crp var 26. Fick ännu sju dagars kur, hon konsulterade läkaren i Vasa som  kom ihåg mig eftersom jag kom så ospecifikt in med högt crp utan egentlig orsak! För att säkert få allt under kontroll så äter jag lite tabletter till. Hur min mage klarar allt det här? Hm, det kan man diskutera. Även det är under läkarens koll. Kan säga att det är löst och grönt men även det är på färgbyte och konsistens byte. Att få ha samma läkare under mina besök förutom på lördag - toppen!!!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar