tisdag 22 maj 2018

När döden knackar på men får vända

 Vi har ju andra djur i huset också. Prins Pelle, den gamla gubben har varit lite smått krasslig och igår blev jag tvungen att kontakta veterinären.
 Det blev ett besök och funderingar med besked om att återkomma imorgon. Hon misstänkte  cushings sjukdom för hundar.
Idag blev det blodprov, medicin, hem i åtta timmar för att sedan återvända för blodprov. Nu väntar vi för att se hur medicin reagerat i hans kropp. Jag hoppas att hon kommit hans sjukdom på spåret och att hans kropp svara på kortisonet han fick. Jo han är gammal men han är ju min lilla prins som jag gärna har en tid till. Hade nog redan funderat på var hans grav skulle komma och tårkanalerna fick sig en ordentlig rengöring igår.
Oerhört tacksam att mamma och pappa bor så nära. De åkte igår när jag själv absolut inte skulle fixat det. Sedan var de första varvet idag medans jag var med pappa på kvällen. Nu får vi vänta på svaret i dagarna tre.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar