måndag 4 september 2017

Ny månad

Svisch! Då hade jag en vecka bakom mig igen!
Då man har fullt upp så går veckorna snabbare än snabbt.
Pojkarna har det bra i sina nya hem. Tänk att det redan gått en månad sedan Christopher flyttade och en vecka sedan Tobias åkte iväg. Det som man märker det mest på är tvätthögen, vi vill liksom inte komma upp i samma mängd och sedan är det ju det här med maten. Allt har sin inlärningstid!
På hemmafronten har jag fortsatt med vinden. Nu är även Tobias gamla rum fixat med sängplats och nymålade väggar. Skulle inte riktigt hinna jobba när det skulle finnas så mycket annat att göra på hemmaplan men det får ta den tid det tar.
Så var det ju trav i helgen.
 Vädret visade sig från en underbart varm sida. Vi var mitt i skogen ute på landsbygden på Nordens finaste travbana. Helt sjukt att den finns just mitt i skogen i plattlandet!
 Power park trava bana, ett rent och välskött ställe. Tredje gången för Elin och Ofelia att ta sig an denna bana.
 De gick ut på nionde plats och plockade de övriga ekipagen ett efter ett.
Slutresultatet blev en välförtjänt andra plats med nytt rekord med 2 tiondelar. Härliga underbara dotter och mommos gulle ! Mamma är stolt!
Även söndagen bjöd på underbart väder och jag passade på att skörda löken, dra upp blommor som blommat färdigt och plocka in en del inför hösten och vintern. Man måste passa på när tiden finns. Även villa Elin Maria blev städad och en stor del av sommar grejsen fick flytta in.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar