onsdag 2 augusti 2017

Flytt lass

Tidig väckning och allt packat och klart för flyttlass nummer ett till Åbo. Bilresa i över fem timmar med endast en kort kiss paus. Vi löste ut nycklarna, kom till lägenheten och packade ut. Vilken tur att det fanns hiss och i ett nafs hade vi tömt bil och släpvagn. 
 Sedan inledde vi städning av golv, lister, skåp, kylskåp och frys. Den tidigare hyresgästen hade haft hund och jag kan meddela att det fanns gott av hårvaran i olika skrymslen och vrån.
Far och son mäter och prickar in var tv:n ska placeras
 Kvalitetstid, tid för tanke och funderingar.
Utsikten från balkongen
 En helt underbar lägenhet på ett fint läge. Så roligt att vi kunde hjälpa till med både det ena och det andra. Mommo & moffa höll ställningarna hemma med resten av gänget. Tacksam!
Innergården

En liten hälsningen lämnade jag kvar på kylskåpet

Även nallarna gömmer en liten hälsning av mig.
En del blev gjort men ännu kvarstår en hel del städning och möbler. Men sängen är renbäddad och klar och cykeln parkerad i väntan på att ta honom till det nya jobbet som inleds nästa vecka. Ungdomarna styr bilen mot sitt nya hem imorgon och fortsätter var vi slutade igår.
Det hann bli kväll innan vi styrde bilen hemåt igen. Det blev även onsdag innan vi styrde in på gården. Somnade ovaggade alla tre. Att sedan ha en väckarklocka som ringer för att åka på blodprov - snark! Nu har vi tagit en liten power napp i solen så nu orkar vi soffhänga en stund ikväll.
Inga andra än mina barn kommer kunna förstå styrkan i min kärlek till dem. De är ju trots allt de enda som vet hur mitt hjärta låter från insidan.

Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar