lördag 29 juli 2017

Vi är på gång

Ja vi är verkligen på gång.
Terräng agility 23.7.2017
Helt ovetande anmälde Elin Tony till tävlingen. Han tog det med ro.
Tog på sig hjälm och handskar. Ledde ut Ofelia till banan och vips, var de i mål.
Det blev en fjärde plats för Elin och en nionde plats för Tony av fjorton startande ekipage.
Helt underbart att kunna ha Ofelia på grönbete hemma. Att hon står vid bordet och äter lite morötter och torkade brödbitar är charmigt och en upplevelse i sig.
Jakobs veckan kom och gick i år. Besökte hela tillställningen i en väldigt liten skala i år.
Att jag skulle bli kattfammo - vem skulle tro det. Men här är de nu med bild sovandes på min fot. Olle & Simba. Kurr, kurr!
Denna fröken kan med gott samvete säga när skolan börjar att i sommar har jag: arbetat, varit med hästen, arbetat, tävlat och sovit. Men lika glad är jag för det!
En av de få sköna sommarkvällarna i sommar tog vi oss ett varv runt minigolf banan.
Sedan har vi sågat ved, sågat ved så att vårt vinterförråd är fyllt till bredden, målat, fixat på gården, städat garaget, skruvat med en av bilarna, packat inför första flyttlasset mot Åbo.



Ett besök till svärföräldrarkandidater till Christopher har vi också hunnit med. Det var många djur att se till, många maskiner och en sak ska ni veta: bonden behövs!
 Min check lista har fått en: done. Christopher har fått jobb i Åbo. Hur härligt är inte det!
Skål och lycka till med dina nya utmaningar Christopher! Stolt mamma att du fixade det!
En vecka utan tävlingar med hästen! Ovanligt men självvalt! Jag tänkte att vi - behöver det!
Elin redan på jobb för dagen, hon började klockan sju och Tobias även han ska jobba helg men valde att ha en sovmorgon denna morgon och börjar först klockan åtta istället för sex.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar