söndag 9 april 2017

Härlig helg

Igen har jag en kravlös helg bakom mig. Nu kanske någon funderar vad jag menar med kravlös. Jo. Det betyder i min värld att det inte finns något inskrivet i min kalender. Att tvätta kläder, mangla, stryka och gå ut med hunden hör ju till vardagen. Det går under kategorin kravlöst i min värld men om det står t.ex.. möte, morgonstall, tävling eller kalas, då är den inte kravlös mera. Nu kanske man kan tycka att det är roliga eller annorlunda saker. Jo det är det men det kräver mera av mig som människa. Så den här helgen har varit kravlös.
Veckan som kommer är det stilla veckan som inleds med palmsöndagen som är idag. Besökte högmässan med mannenimittliv idag och kan tycka att det är så befriande underbart att sjunga med i psalmerna. Vi gjorde även vår plikt som finska medborgare och röstade i kommunalvalet. Då jag läste tidningen idag blev det klart vem som skulle få min röst, valet låg mellan tre stycken i samma parti.
Fick ett samtal igår var Tobias ringde och hade ett svårt dilemma. Mamma! Jag vet inte om jag ska välja ranch eller american dipp till mina chips. Ni kan tro att det hann snurra många tankar i mitt huvud innan han sa vad hans dilemma var. Oj så jag saknar honom. På torsdag då ska han få en stor bamsekram för då är det sju veckor sedan han varit hemma.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar