lördag 4 mars 2017

Utvilad

Snacka om att ha njutit. Brukar ju ha ledigt under terminerna men har inte haft en längre ledighet sedan jag började på nya stället i augusti 2016. När jag nu  tittar i bakspegeln kan jag konstatera att bytet tagit mycket energi och att jag verkligen var i behov av en längre ledighet. Ett sportlov som innehållit : ladda batterierna och sov ut ordentligt, ta vara på dagen och gör sådant som jag funderat på länge - men inte hunnit, göra sådant som jag tycker om, vara i nuet. Eftersom jag vet att lugnet är en bristvara i vårt hektiska samhälle har detta sportlov varit LUGNT!
 Vävde två mattor i en hast åt min mamma för att sedan få börja på en "godisblandning" matta åt oss. Det är så kul att se de olika färgerna, hur de passar in och hur de gör en glad. Dunk, dunk ekar i huset.
 Jaa, vad kan man annat än konstatera han är bortskämd. Han har en egen plats vid vårt bord och deltar på sitt egna charmiga sätt vid måltiderna.
 Han vill ju så gärna vara med. Tror att han kommer att sova hela måndagen på sitt dagis när vi återgår till vardagen. Dagis? Absolut! Han springer så lätt över gården till sitt pensionärsdagis. Bättre än så kan man nog inte ha det som hund.
Ha, ha! Jag kan också visa mina tänder!
Ha det bäst och njut av livet kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar