lördag 28 januari 2017

Snabbt som bara den

Efter ett bra veckoslut kom en ny vecka. En vecka som hade en lång måndag och så var det kört. Fredagskväll utan att jag hunnit reflektera om vart dagarna tagit vägen.
En del av veckan var av ett helt annat slag än vad den normalt innehåller. Vägkost skolning i min barndomsstad Vasa. Dagarna två bestod av skolning men kvällen var fri. Då besökte jag både fammo & faffas grav plats och mommo & moffas.


Sedan blev det en helkväll hemma hos min vän Pamela med familj.
 Natten tillbringades ute på Vasklot vid ett hotell som bytt namn ett antal gånger. För mig är det Waskia som det hette på den tiden då det var ett inneställe i staden. Där möttes jag upp av några kollegor. Vi var väldigt överens om att morgonmålet skulle få en stor del av vår morgon. Lyx en helt vanlig torsdags morgon i januari.

 Fredagen bjöd på en vanlig dag på jobbet var skratten ljöd, diskussionerna flödade och tacksamheten att ha fina kollegor.
Ikväll blir det trerättersmiddag på travgala.Om Elin kommer hem med något pris i år återstår att se.
Bild från fjolåret då hon premierades till ny ung ponnykusk.
Färgen till kvällen är ännu inte vald men.......
Ha det bäst och kramar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar