fredag 30 december 2016

Årets sista jobbdag 30.12.2016

Årets sista jobbdag blev en kort variant men tidig. Hela veckan har jag börjat kl 6 så jag är ganska säker på att imorgon vaknar jag min vana trogen kl 5 men får trösta mig med att sämre vanor kan man ha. En toppenfin vecka har det varit, med några barn, mycket lek, blandad personal och tid för att göra en massa saker som man inte tar sig tid att göra en vanlig vecka på jobbet. Glad över att den egna avdelningen var öppen.
Vad ska man säga om vädret? Finns inga dåliga väder......men nu tycker jag verkligen inte att det passar sig att stora droppar REGN kommer ner en dag denna tid på året. Försöker gilla läget med blank is, vattenpölar, iskanter och snöslask.
 Kvällen har redan hunnit leverera. Mor och dotter bastu tur!  Kan meddela att det inte sker speciellt ofta att min mamma badar bastu pga. hennes värk men idag så kom hon! Härligt!
Sedan kom det även ett paket på posten.
Nu ska ni inte tro att jag ska lära mig stå på huvudet, men Elin - hon fixar det säkert om en tid för hon har redan grunden inlärd efter en termin intensiv yoga. Själv kan jag säga att jag är nog ganska rostig i mina kunskaper. Gick en veckoslutskurs i början av 1990 talet, hm! Det kunde ni nog inte tro! Sedan har det varit lite smått avslappningskurser  under åren som gått.
Nu tänker jag med gott samvete luta mig tillbaka i soffan, dippa chips, dricka gott, äta julgodis och bara "duga" som jag är!
Ha det bäst och kram!
Imorgon kommer en tillbaka blick på året som gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar