måndag 8 augusti 2016

Trött

Förra veckan började jag jobba igen efter min semester. Har bytt hus och arbetskompisar eftersom vår avdelning skall stå tom i år. Att hitta saker, papper och i princip allt på ett nytt ställe , det tar tid och egentligen en hel del onödig energi, men jag försöker gilla läget.
Efter en full arbetsvecka med många morgonskift styrde vi bil och transporter mot Uleåborg.
Ofelia och Elin skulle vara med på Ponnykungstravet i två dagar.
Ofelia hade ett eget hotell var hon fick bo med en rad andra ponnysar. Det gick ingen nöd på henne.

 Vårt hotell var inte precis i centrumkärnan men inte långt därifrån. Det var fräscht, snyggt och rent för att inte tala om deras helt underbara simbassäng. Den var i flitig användning utav oss morgon och kväll.
 Helt underbart väder hade vi på lördag.Elin kom på en tolfte plats av sexton. Trots att placeringen inte var den bästa gjorde ekipagen ett bra lopp.

 Vi hann även med att besöka en lång fin strand med full aktivitet både i havet och på land.
 Sedan  lekte vi turister. Vi hann besöka en populär polis som står på torget
 åka rulltrappor i stora köpcentrum,
 fotografera mera av stadens sevärdheter och bara känna in Uleåborg.
 Söndag , även den innehöll trav. Den här gången blev det en sjätte plats av femton.


 Med många fina minnen packade vi bilen och transporten för att styra den hemåt!
Efter den veckan med rivstart på ny arbetsplats och en helg med full rulle för att få ut så mycket som möjligt lär jag somna tidigt och ovaggad ikväll!
 Lördag och söndag selfies - vi har det så bra Ofelia & jag

Ha det bäst och kram!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar