lördag 12 mars 2016

Livet rullar på

Vardagen kom emot med besked direkt efter sportlovet. En arbetsdag blev tio timmar och följande tolv timmar, p.g.a. av kvällsmöte och skolning. Sedan är det ju också allt det andra som finns att göra. Ibland kan man önska fler timmar per dygn - sovtid!
Aldrig hade väl jag trott att jag skulle öppna en stalldörren innan 05.00 en lördagsmorgon.  Detta valde jag att göra för att Ofelia skulle få njuta av frukost i lugn och ro innan ryktning och en resa mot Jyväskylä. Sedan tyckte jag att Elin skulle få sova längre. Sådana här gånger känns det helt ok med kort väg till stallet. Efter 240 km i bil en väg fick vi njuta av en klarblå himmel, ingen vind och värme. Härligt!
Att gå ut från en tolfte plats och sluta på en femte plats är en prestation i sig och att dessutom göra personligt rekord med Ofelia med hela fyra sekunder gjorde inte saken sämre.
Nu väntar en helkväll som soffpotatis och den svenska melodifestivalen, min favorit är:

Tror inte att denna låt vinner men jag tycker om den.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar