tisdag 29 mars 2016

Alltså helst seriöst faktiskt

Dessa ord hör jag flera gånger om dagen på jobbet helt seriöst faktiskt alltså. Dessa underbara barn som jag får jobba med är hur kul som helst. Man vet åtminstone att man lever och känner en stor skillnad på hemma och jobb med ljudnivån. Då jag tog upp dörren på jobbet idag hördes en duns och pang jag var in i verkligheten. Hela patrullen på plats och många lediga dagar från kompisarna, mycket att berätta och ljudnivån.........
Just nu i mitt liv är det mycket häst. Jag lär mig mera hela tiden och har funnit min plats i tävlingsteamet. Det är hur kul som helst, faktiskt! Igår var vi på tävling i Ylivieska. Elin & Ofelia kom på en sjätte plats av sexton startande.
  Underbara Elin! Med din tunga ryggsäck som du bär på din rygg så känner jag mig enormt stolt över att du kommit så långt och ribban har du högt!
 Denna vecka innehåller ett av årets viktigaste möte. Kan inte direkt påstå att det går på rutin för alla årskullar kräver sitt och nu ska vi fundera inför grundskolans sista år. Gäller att göra det till en fint år för dig - min kämpe!
Mina andra gullungar: Tobias har varit med sina kompisar några dagar i Vuokatti för att åka slalom och nu väntar högskoleprov i Umeå samtidigt som han skickat in papper till ett flertal skolor. Nu hoppas vi på det bästa.
Christopher är nu som bäst uppe vid stugan i Äkäslompolo med sin vän och njuter av underbara backar. Härligt!
Detta hemma hos mig när solen smälter snön och temperaturen stiger, +14 i skuggan på jobbet idag.
Ha det bäst och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar