söndag 1 november 2015

Fest på agendan

Min pappa har fyllt 70 år. Dagen firade han hemma i sin lugna vrå med ett avbrott till travbanan var Elin och Ofelia tränade. Eftersom vinden var råkall blev det bastu som avslutning på kvällen.
Lördagen bjöd på fest. Det var många matgäster kring bordet och under kvällen kom även oväntade överrasknings gäster. En fin dag för min pappa.
Här sitter han i soffan med alla sina barnbarn - kärlek.
 Sköna söndag. Elin passade på att ta hem vår nya gräsklippare för att fixa till gräsmattan.
 Så underbart lugn, varm och go är hon vår Ofelia.
 Min stora uppgift med Ofelia är att gosa, mysa och pussas. Vem hade trott att vi skulle ha häst?
 
 När den största ivern med att äta gräs lagt sig kan man ju passa på att kolla in hela gården tillsammans med Tony. Hon följde honom som en hund under tiden Elin var inne på mat.

 Så var det dags igen att kramas. Nu är det endast 47 dagar kvar tills han blir civil. Tänk vad tiden gått fort.
Vi skrattar gott i bilen jag och Tobias när jag för honom till tåget. Varje söndag kommer det samma låt från Sound of Music - So long farwell aufwidersehen god bye........så passande.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar