tisdag 30 juni 2015

Tisdagen den sista juni

Rrrrrrrrrr, väckarklockan ringer och Tony stiger upp klockan är 04.30. Själv viftar jag argt mot flugorna som så gärna vill gå på mig. Hör hur Pelle försöker agera flugfångare men ingen fångst denna morgon. Funderar på hästskiten som väntar på mig, ja en hel bilsläpa! Som så många andra har man olika projekt under sommarn - mitt projekt för tillfället är: ordna med två nya blomlådor, inga små, nej utan de är över tre meter långa och lagom breda på det. Till sanningen hör att vi tömde ett släp igår också och kan säga att jag kände skiten mellan tårna, men lika glad är jag för det.
 Blåklinten har tyckt om regnet.
 Morötterna kommer
 Salladen äter vi av redan och även Nisse tycker det är gott.
 Löken
 Krusbären
Syrenen doftar ännu gott
Hör hur Tony stiger in i Elins rum , hon ska på morgonstall. Stiger upp och gillar läget. Det börjar bli en vana att köra Elin till morgon stall, förra veckan var det tisdag - fredag. Sov morgon på semestern ? Hm vad är det. Dagarna blir långa och mycket blir gjort.

 Svarta vinbär
 Snart blommar min favorit - lavendel
 Gräslök
Kan helt ärligt säga att det inte blir många kapitel läst på kvällarna när det varit tidig väckning men vad gör väl det.
Ha det bäst och kram!
Ps. vi har haft sommarkänningar i dagarna två med värme och sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar