fredag 3 april 2015

Tillbaka till vardagen

Nu har min första rehab period nått sitt slut. Med facit i hand kan jag säga att jag inte egentligen hade en aning om vad det hela egentligen gick ut på. Det som jag visste att vi skulle göra var att äta, äta,

äta, röra på oss, lyssna på olika föreläsningar, delta i muskeltest, gång test och fundera på oss själva i arbetsmiljö och hemma. Efter dessa dagar med sju andra människor från kommunen som jag mer eller mindre visste vem dom var har vi nu delat glädje, sorg, styrka, svett, minnen, funderingar, skratt, svåra situationer, svagheter samtidigt som vi stöttat varandra, funnits där, bundit nya vänskapsband.

Kan helt ärligt säga att vi haft hur kul som helst. Långa fina pratstunder runt alla måltider har vi delat, vi kom direkt överens om att sitta tillsammans för att få en stark gruppdynamik och att äta på samma tider.

Då det kommer till mig själv i hela situation kan jag meddela att min kropp mår efter omständigheterna bra. Dessa olika tester jag varit med om är något helt nytt för mig och tycker att det känns skönt att man fått en bekräftelser på hur mår JAG! Muskeltesten var för mig en fullständig positiv överraskning eftersom jag prestera fullpott i samtliga förutom magdelen.

 Men kan då också meddela att mina lår definitivt vetat att det kan göra ont bara av att gå ner i trappor. Trots "fullpottarna" så finns det att jobba med. Har även hunnit med simturer, läkarbesök, fysioterapeutbesök, promenader, stavgång, djupvattenträning, avslappning, diskussioner med hälsovårdare, firat en 50 åring....... som ni märker har veckan varit intensiv men absolut helt underbar!
Att komma hem och få sova i den egna sängen , mmmmm så skönt! Nu ska vi njuta av påsklovet!
Ha det bäst och många påsk kramar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar