torsdag 26 februari 2015

Sportlov 2015

Härligt med en vecka utan väckarklocka, inga måsten men ändå full rulle.
Började redan på helgen med årets städa "storaskrubbarna" - dvs ett ordnat kaostillstånd som varar i åtminstone dagarna tre. Vi får kickar, gott att vara känsla av olika saker i livet. Jag tycker om att ha ordning i mina skrubbar och skåp - allt ska vara "just precis och inte nästan". Att torka damm, flytta på innehållet till olika platser, slänga, sälja, donera för att sedan få njuta av det färdiga - HÄRLIGT!


Samtidigt har jag haft kvalitetstid med barnen för skrubbarna är på vinden var de huserar.

Nu har då städningen inte tagit all min tid......har även sportat med Elin, Tobias och Pelle, försäkrat mig över att Tobias vet hur man stryker en skjorta och andra plagg, sett filmen Törnfåglarna - kan

säga att det var tur att jag såg den själv ( många år sen jag senast sett den ) , då var det fritt fram för tårarna, varit med tjejligan på stan, kollat uppdateringar och glatt mig med vänner som njutit av skidning och snö men även med dem som fått ha sand mellan tårna och soliga dagar. Här har Tony och Christopher jobb hela veckan, Tobias läser inför skrivningar och Elin har varit på stallet. Kan meddela att jag förde henne dit på tisdag kl 6 och hem kom hon efter 19 på kvällen ( mat fick hon där och mellanmål förde Tobias åt henne). Det är ett brinnande intresse!

Ännu är inte veckan slut! Ska ännu fira Elin som fyller 14 år, svärfar som blir 70 år och min kusin Maggan som blir 60 år.
Livet är för kort för att oroa sig för vad andra tänker om dig! Ha kul och ge dem något att prata om!
Ha det bäst och kram alla därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar