lördag 27 december 2014

Mellandagar

Då är julen slut och vi lever i något som vi kallar mellan dagar. Årets sista dagar. Elin ville kolla in rean på stan. Vi gjorde ett besök, men som det kan bli att eftersom man egentligen inte behöver något så hittar man inte heller något. Jag köpte en ny randig blus från Marimekko ett riktigt kap. Endast 11,70 €. Utgångspriset 59 €. Eftersom jag hade ett köpkort på 30€ och det var 30 %  - nice! Kvalité som håller sig i många år. När vi gick bland chokladen fanns det absolut inget sug och julmaten fick inga blickar alls. Det är äta  kylskåpet tomt som gäller nu.
En vana eller ovana som jag lagt på mig dessa senaste dagar är en kort powernap. Eftersom jag fick antibiotika mot bihåleinflammation dagen innan jul sätter jag tröttheten som kryper i ögonen på det.
I övrigt njuter vi av att vara lediga, prassla i godisskålarna, njuta av brasan, många ljus, bra böcker-så stolt över Tony som inlett en mera allvarlig läskarriär, sovmornar, skratt och känslan av att bara passa in.

Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar