torsdag 16 oktober 2014

Land och rike

Förra veckan var hektisk men avslutades bra. Åkte tillsammans med Elin, Tony, mamma & ett helt gäng av glada prickar mot Helsingfors. Målet med resan var - musikalen Mamma Mia på Svenska teatern. Vi kom i god tid för att även hinna med shopping. Snacka om folkmassor på Stockmann, de hade tokiga dagar!
  
 Vårat hotell låg endast ett stenkast från teatern.
 

 Svenska teatern levererade till 100 %. En helt underbar, svängig kväll!
 
Packa upp och packa ner för att åka vidare tidig måndagmorgon mot
Vi mötte några snöflingor på vägen och jag blev lycklig över min nya tidning


Man kan tycka att -  måste man åka 620 km för att vandra och möta snö &kyla? Ja absolut ! Det är en underbar känsla att koppla på "borta knappen" och bara njuta av tystnaden, ingen stress, fånga intryck med alla sinnen, vandra och tänka. Att ge tanken tid att tänkas!

Tisdagen bjöd på perfekt väder och vi bestämde oss snabbt för att ta den "jävligaste" vandringen. Pirunkuru - översatt till "djävuls skurun"
 

Dit upp
i sådan terräng


stenarna tar inte slut i första taget

Väl uppe på toppen känns det så skönt och utsikten går inte av för hackor.


Selfie av oss som är med. Första året vi är en sådan liten skara. Kan helt ärligt säga att mitt mamma hjärta kände en enorm saknad då jag äntrade toppen. Killarna kunde av olika orsaker inte vara fysiskt närvarande men i mina tankar var de med många gånger.

Eftersom dagen var fin och benen på gång valde vi att efter denna jävliga vandring ännu förflytta oss med bilens hjälp till Mylly. Kan meddela att bron som jag anammade ifjol
 
oktober 2013

är ett minne blott , yes I am happy!
Känner lycka över tystnaden och att få höra ljud som inte hör vardagen till!
Glädje!
Så kom saknaden över mig igen då årets mustascher skulle fotograferas. Vet att mina barn är mig endast till låns, men gläds över  lilla Tållon som är med, ännu.
Fotmärken som leder från älven mot bastun. Kan meddela att även jag tyckte att det var kallt. Har börjat fundera på om jag blivit äldre eller om det är en sådan period just nu att även jag tycker att det är kallt - smile!
Skräpbränning
Onsdagen bjöd på sol men kallare än dagen innan. Vi hade - 13 då vi vakna!
Vanedjur som vi alla är så hör det "bara" till att vi hoppar in i lilla stugan sätter ut våra huvud och säger hoho! 

Lugn
naturens egna konstverk


Höjdpunkt


Sinnesro
Lilla Tållon in action


Njuter och mår bra!
 
Torsdagen - bjöd på långmorgon men är man här så ut ska man.
 
Snötillverkning
Vandringen gick mera vågrätt idag men skönt i alla fall. Solen lyste med sin frånvaro och den lilla vind som blåste gick rakt in i märg och ben men lika glada var vi för det!
 



Även Tony matade fåglarna

Tjädertuppen satt uppe på wc taket, vakade över de som vågade sig in.

Det här är så underbart ställe att samla kraft, styrka och tålamod
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar