onsdag 1 oktober 2014

Då börjar det

Dagen började med att rutorna på bilen hade ett tunt frosttäcke som skulle skrapas - nu börjar det! Det är en av de få saker som jag inte gillar med köld.
Dagen fortsatte med gynekologbesök, lycklig över att jag fått besöka samma i över tjugo år - arbete  - tanka mat - möte - rasta hunden - hänga tvätt - tvätta mera - fixa brasa - plocka ur torkskåp - kolla dagens post - pussa på Tony innan han rusa vidare - hänga mera tvätt - tvätta mera - tända ljus - göra tv mat, kommer ju Bonde söker fru - diskutera med killarna och kolla med fröken hur Åslilja hade det idag på ridturen - fundera på morgondagen - hänga mera tvätt - mat åt Nisse kanin - natta fröken och sedan själv slöa framför tv en stund innan jag läser ett kapittel i boken för att sedan studera mina ögonlock från insidan. Det var min dag den första oktober. Tur att man vet att man lever och har en familj som gör livet!
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar