söndag 17 augusti 2014

Här är jag

Mina dagar har 24 h som alla andra men just nu har det varit annat än datorn som fått mina timmar.
Karusell åkning för hela slanten dagen innan skolan började

Kolla minerna!

På egen risk! Inget för mig.

Denna sak har jag åkt en gång och när jag gjort det sa jag ALDRIG mer!

Hon tycker det är häftigt!


Sommarens andra glass unnade jag mig, i övrigt kollade vi in då de andra åkte. Själva var vi nöjda med att sitta och titta!

Shit! Vad kul!

Måndagen den 11 augusti började skolan för Elin och Tobias. Vi andra tassade troget till våra jobb för att på kvällen samlas för en "tortillakalaskväll". Fyllde 44 år - vackert så.
Onsdagen åkte jag på jobb för att några timmar senare styra bilen mot Äkäslompolo och stugan Tammitieva. Vi såg många renar längs vägen med väldiga horn.


Den årligen återkommande storstädningen var syftet med resan. Jag och Tony kom ett dygn innan resten av gänget. Den tiden arbetade vi som två flitiga myror med att skura, torka damm, piska sängkläder, städa skåp, kylskåp, diskmaskin och tvätta sängkläder!

Min säng som jag alltid sover i.

Vy över Yllästoppen


Skål och smaklig måltid!

Helt underbart gott med ugnsstekta potatis, rökt lax, sallad & squash!

Lugn!

Arbetsredskap för en del av oss! Målning - en syssla som jag gjort MYCKET det senaste halvåret!


Duktiga karlar! Själv är jag ju upptagen med att föreviga jobbet!

Vackert i Kalajoki - paus på plats då vi kom hem! 1250 km tur-retur

Gänget & jag och så fotografen
 
Min vecka som kom och for med några bilder. Under tiden då vi städa & feja i norr åkte bröderna till Helsingfors för att uppleva Weekendfestivalen, störst av sitt slag i vårt land. Allt löpte som det skulle ända tills Christopher och Nina kommer ca en halv minut för sent till tåget för att få upp dörrarna. Som tur så går det flera tåg, nu sitter de i skrivandets stund på tåget hemåt och Tobias har bänkat sig framför datorn- redan hemkommen.  Det är inte alltid så lätt att samla hela gänget som varit på vift. Fröken och djuren har mommo & moffa haft hand om, tacksam att de finns.
Ha det bäst och kram, skall även försöka få några minuter längre dygn så att det inte blir så sällan jag tittar in här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar