tisdag 3 juni 2014

Väntar, väntar

Hade nog aldrig i min vildaste fantasi kunnat förstå att en häst och fölet som inte visat sig ännu skulle engagera hela gänget i röda huset på vår gata.
Eftersom Elin så gärna velat vaka för att hålla koll på Astarte blev det hennes tur förra natten. Hon började sitt pass kl 22 tillsammans med Nina ( flickvän i huset). Hon (Nina) stannade tills hennes avbrytare kom, då var det moffas tur att rycka in för att hämta hem henne eftersom chaufförerna i huset skulle vara på jobb alla kl 6. Själv sov jag som en stock fram till 03. Kl 04 chatta jag med Elin som varit duktig vid sin post - vaken, medan de två andra snarka. Vi kom överens om att pappa hämtar hem henne då han stiger upp, sista kollen blev vid 05. Snacka om en fröken med vilja.
Då man sköter sig och är duktig får man gärna göra saker flera gånger. I vårt fall blir det en natt till. Fördelningen är att Nina kör med Elin så länge hon orkar (Nina), sedan ringer de mig och jag rycker
in. Jo jag ska vara på jobb kl 06 igen men får ju vila på eftermiddagen, vad gör man inte för sina barn. Vi har även planer för flera nätter men vi tar en natt i taget och jag hoppas, hoppas att snart.......hon är så rund att hon snart spricker!
Ha det bäst och kram!

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande ! Avis ! Håller tummarna att det går fort och bra ! Väntar på bild <3 kram

    SvaraRadera