lördag 29 mars 2014

Det blev en kort paus

Det är en tid sedan jag skrev, helt ofrivilligt men det är sådant som sker. Tiden som varit sedan senast , den är satt på hyllan och en av dagarna i lådan med texten: Hoppas ingen behöver vara med om detta.
Att ha bra arbetskamrater som stöttar och kramar när man behöver det - helt underbart. Fick en text av en god arbetskamrat:
Om du någon dag känner för att gråta,
kom ihåg mig. Jag lovar inte att
få dig att skratta men
jag lovar jag kan gråta med dig.
Om du någon dag känner för att springa
ifrån allt, kom ihåg mig. Jag lovar inte att jag ber
dig stanna, men jag kan springa med dig.
Om du en dag inte vill lyssna på
någon längre, kom ihåg mig. Jag lovar
att vara här för dig och
jag lovar att vara väldigt tyst.
Men om du ringer mig och inte får något svar,
kom fort, jag kanske behöver dig. / Vänskap
Våren kommer, solen skiner,  njuter och ser ljuset.
Ha det bäst och kram!


1 kommentar:

  1. Fin text och fina vänner verkar du ha, härligt. Var rädd om dig, kramar Tina

    SvaraRadera