onsdag 17 april 2013

Vardagen snurrar på
Trycker frenetiskt på bromsen men den tar inte. Gör mitt bästa för att njuta, njuta av den tid som är här och nu. Tycker om våren, vårsolen och att ännu känna att det finns inte så stora krav ute på gården. Snön försvann på en vecka - vips. Finns endast små högar kvar som man inte noterar.
Även veckorna försvinner och det känns som att jag inte hinner med.

Måndagskvällen tillbringade jag på en middag tillsammans med allt från barnträdgårdslärare till yrkeslärare. Det var gott, kul och annorlunda för att vara en måndagskväll.Tisdagen började med blodprov med fröken. Hon frågade :mamma får jag äta?  Jo svarade jag det enda du inte får ta är tabletten. Vi kommer dit och vad frågar damen i luckan:Har hon tagit medicin?Nej.Har hon varit oäten? NEJ! Pust.Vi blir tvungna att ta det på nytt. Vet inte vem jag ska lägga skulden på.Mig själv, hon som ordinerade proven eller ....... Spelar ingen roll, vi tar det på nytt. Hon har blivit så duktig så ett pick hit eller dit.Kvällen tillbringade jag med mangeln, strykjärnet och en hög med räkningar.Idag var det talterapi direkt efter jobbet.Tur att moffa finns nära och kan köra henne medans jag själv gärna plockar upp henne då möjlighet finns.Att sedan mommo meddelar att hon fixar mat idag är ju inte fy skam. Denna kväll har jag tillbringat med tvättmaskin, läst på prov med fröken  fysik & kemi. Hon kom hem med en duktig 9 i biologi här i veckan.Trots sina svårigheter kämpar vi och läser, kämpar och läser och det lönar sig. Hon får inte dessa siffror gratis utan jobb!
Veckan har också fört med sig glädje, stor glädje!
Syskonskaran - mina hjärtan!
 Christopher - husets arbetskarl har fått ett jobb till. Inte illa att ha ett året runt jobb på sidan av skolan och nu även ett sommarjobb inom området han skolar sig i. Mammas hjärta är stolt!
Nu har vi även fått en mommo med oss i mitt arbetsgäng. Vi har följt med på resan från sidan, hur hon förberett sig inför sin nya titel och igår kom då - prinsen. Vi fick prinsbakelser till kaffet och hon växte nog med den nya rollen.
Isläget i poolen på söndag 14.4
Har även fått rysningar inbakat i veckan så långt. Cancer på avstånd och självmordsförsök. Mina tankar hos ER och styrka till DIG! Jag finns här!
Tur att man inte vet allt, känns lättare att tampas med vardagen på så sätt.
Ha det bäst och kram!


2 kommentarer:

  1. Hej och hå ! Full rulle på många sätt, hoppas du hinner andas lite också ! Många kramar

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att stanna upp och njut lite mellan varven :) Ha det gott! Kram <3

    SvaraRadera