måndag 22 april 2013

Min dag - JAG
Att frivilligt stiga upp innan klockan fem på en lördagmorgon, det gör man nog inte om det inte innebär något roligt, inte jag i alla fall. Men på lördagen gjorde jag det för jag med många andra skulle åka med buss norrut mot Haparanda och ett blått varuhus. Det var  barnträdgårdslärarföreningen som stod för arrangemanget. Energiska som vi är hölls även ett kort vårmöte i bussen.

Egentligen skulle jag inte ha något speciellt men till jobbet hade vi gjort upp en liten lista.( men det blev nog en del i alla fall) Vilken underbar ovanlig känsla att åka själv i bussen, gå runt i den takt jag tyckte passa mig, se på det jag ville, äta det jag ville men sedan tog jag slut och jag började tänka på dem hemma. Vad skulle jag köpa åt dem?
Sällan och aldrig brukar jag åka utan att åtminstone ha någon med mig. Kan så här känna att det var helt ok, det var ju endast över dagen - har inga skuldkänslor.
Mitt bästa köp blev trettio papperspåsk ägg för ynka trettio kronor, inte illa. 10 för 10 ! Perfekt till jobbet och påsken 2014.
Ha det bäst och kram!
 

1 kommentar: