lördag 30 mars 2013

Kravlöst
Påsken är en kravlös högtid som kommer mest lagom varje år. Det finns inte speciellt många ska och krav under dessa dagar - härligt eftersom vardagen i alla fall kräver sitt.
Satt på fortsättnings föreläsning på temat stress i veckan och fick mig många aha upplevelser, är det så det är och självklart. Trots att jag tyckte att jag mest satt med autopilot så var det en hel del som fastnade.Vi berör också temat kris till en del eftersom dessa två ämnen går delvis in i varann.
På skolfronten för fröken kan jag bara tacka för den underbara assistent som vi har - hon har förstått sin plats och ser till Elins bästa. Hon är en fortsatt "vakandelänkmamma" till mig. Härligt! Det som också känns skönt är att hon kör ett rättvist race och står på sig! Underbart! Brukar säga åt henne att :Du vet väl om att du är värdefull att du är viktig här och nu!
Vår soldyrkande Pelle prins
Fredagskväll  = min tv kväll. Såg även en bit av Fredag kväll med Malin på barnkanalen eftersom hon varit i Jakobstad och gjort reportage tillsammans med Eric Saade.Det var kul att se!
Skickade även iväg Tony tillsammans med Tobias fotbollslag till Kuopio. Håller nu tummar och tår att det går bra. Eftersom killarna är morgontrötta och kräver en bra nattsömn åkte de kvällen innan.
Vår gräsklippare
 Var även i veckan med Christopher till läkaren för att få remiss för att kolla upp i fall han är laktosintolerant. Den unga fröken doktor sa att vi i Finland har många "laktosare" jämfört med de andra nordiska länderna. Sedan skulle vi även kolla upp de vanligaste allergierna. Nu håller vi tummarna för våra pälsdjur - den ena är ju bara in på besök medans den andra lever inne med oss men är sällan i hans rum.
Vävprojektet fortsätter. Haft lite paus men det tar sig, inspirationen finns kvar men orken den kommer sakta men säkert.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar