tisdag 26 februari 2013

Envis sort
Sällan och aldrig blir jag sjuk.Men nu har det nog slagit till ordentligt på mina luftrör.Började redan förra veckan då rösten försvann.Den hitta tillbaka först efter fyra dygn - stackars den som varit tvungen att vara utan mig. Helgen förlöpte relativt smärtfritt förutom kylan som kom till kvällen, kall in på märg och ben och temp nere på 35 grader. Eftersom sportlovet  skulle för min del firas i jobbets tecken steg jag upp och gjorde mig klar för att åka till jobb igår, märkte nog redan i bilen att det nog inte var någon bra ide. Ringde doktorn, fick en tid. Slutresultat: sjukskriven hela veckan, ny antibiotika ( en starkare och längre kur), blodprov för koll av ev mycoplasma, klamydia i luftrören och ett inflammationsvärde - svar får jag av min läkare per telefon på fredag. Det bästa med med att ha en egen arbetsläkare är att han "känner" till dig på ett annat sätt än om du besöker hvc och ny läkare varje gång.

Kyla- ja den kom ordentligt igår.Ni vet då man som liten simmade för länge och stod på stranden med blåa läppar och sa jag fryser inte, så kallt hade jag igår kväll. Yllesockor på fötterna, fleecejackan på, in virad i en filt med en värme påse med ytterligare ett täcke framför spisen och kylan frossar. Värmande kramar av Elin gjorde kylan ut härdig. Vips mitt i all kyla kom värmen med besked, tempen steg från 35 till 38,5. Vackert så! Just nu känns det bättre men så brukar ju febern komma tillbaka under dagen men vi hoppas att antibiotikan verkligen gör sitt jobb ordentligt denna gång.
Ha det bäst och njut av sportlovet!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar