torsdag 27 december 2012

Livets pussel
Då har vi julen 2012 bakom oss och den pusselbiten är lagd. Mycket utav allt - mat, godis, glögg, ljus, tomtar, skratt, kärlek, gemenskap samt dofter.
Dagens pusselbit var spännande hur den skulle placeras. Vi började redan från tidig morgon med ett besök till labben för att de skulle ta många prov av Elin. Det visade sig att hela nio rör skulle fyllas. Duktig har hon blivit då jag blickar tillbaka och minns, tur att man inte kommer ihåg allt precis exakt hur jobbigt och svettigt vi haft det. Sedan blev det morgonmål för att efter det styra bilen norrut 35 km för att där göra ultra på halsen och hennes sköldkörtel - då förts när hon låg på britsen och läkaren inledde ultrat slog dig mig att hjälp vad hittar han, är jag beredd att höra facit? För i mina ögon såg det mest ut som en "månvandring". Han gav oss ett svar som var både positivt och negativ. Positivt - den körteln är den som bråkar men samtidigt negativt även det för jag kan tycka att hon är ung med hela sitt liv framför sig. Nu väntar vi på labbsvaren och så får läkaren lägga ihop bilderna med det. Dagens spring har vi gjort på den "privata marknaden"  för att inte  belasta den "normala sjukvården" för dessa prov och ultra tar man inte "normalt" och där kan man ju också ta sig en funderare......
Väl hemma igen efter en liten reatur på samma resa kändes det helt ok att få ett samtal var min mamma säger: jag fixar maten idag, blir det bra? Ni får alla komma hit på mat.
Tack underbara mamma!
Nog är det tur att man inte vet på morgonen vad dagens livspusselbit för med sig.
Ha det bäst och kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar