tisdag 4 september 2012

T I D

Mitt liv rusar och bromsen har gått sönder......känner att tiden inte räcker till ....och att jag själv inte hinner med allt jag skulle vilja.Förra inlägget handlade om de små som förpestade min kropp och det slutade med att de tog min röst, stack och lämna mig kvar! Rösten fick jag tillbaka på söndagskväll så jag kunde gå tillbaka till mitt jobb på måndag - det dubbelgilla jag!!!!!
Fredagen var jag hemma utan röst men var och tappade blod i rör - min arbetsläkare som är en SUPER läkare - verkligen en lottovinst vill veta varifrån min värk i smalbensskelettet kommer, det blev prov för gikt,borrelia,keliaki,B12 och reumatism.Pust absolut inte lätt att vara efter att åldern 40 gjorde intåg!Några svar har kommit men inte alla - giktvärden förhöjda - tack för det arvet!Ingen expert på de olika provens förkortningar så fortsättning följer på denna story , de övriga värdena var normala men vilka det var ......
Inte lätt att själv försvara sig och sina krämpor, lättare att göra det för sina barn.
Har även fått mina nya progressiva glasögon - också en konst att se med dem.Mina gamla trotjänare lämnade jag in för att göra dem till enbart läsglasögon.Duktiga jag som duktigt använder glasögonen, man ser förvånansvärt bra!
En sorg drabbade mig i söndags då min trotjänare gav upp med orange bang och röklukt.
Strykjärnet jag fått av min bror då jag fyllde 20 år sa upp kontraktet - köpt på Sokos i Vasa.Tyckte då att de rosa knapparna var häftiga!
Solrosen som fåglarna sått!

Blomman jag fick av barnen i våras - given med kärlek, brukar vara expert på att få dem att inte överleva.

Egen odling

Min curry - även den blommar

Äppel


 Delegerat uppgift åt min man angående dotterns skolgång - att hitta den rätta datorn för att bäst underlätta henne skolgång.En hel djungel som han kan bättre än mig och hjälp har han haft av sin kusin och även Elins gudfar Stefan samt damen på tikoteket i Vasa.En ny värld för både oss som föräldrar men även för skolan och här gäller det då att som förälder vara ute med spröten och hänga med och som vanligt gärna vara steget före.......
Vi har alla olika svagheter.Just nu har jag ett enormt sug av att få simma igen på morgnarna men får väl ge mig till tåls med det som finns i kroppen ännu men snart......+ grader i den ännu!
Sommarkaninen Nisse mår som en prins, han ska snart få åka hem eftersom Elin känner att hon inte riktigt hinner med honom nu då skolan börjat , positivt att hon inser sina begränsningar och kan medge dem.Denna uppgift att föra hem honom har jag också delegerat eftersom han vunnit mitt hjärta och att skiljas från sin vän utan tårar känns inte lätt för mig så jag kan ju lika bra stanna hemma och tappa mina tårar så behöver de inte "skämmas " för dem.Jo jag vet att det är en kanin men.......
Vackert så!
Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar