tisdag 7 augusti 2012

Huvudvärk

Googlade och detta passade perfekt in på mig och känslan jag haft det senaste dygnet.
Många med migrän upplever en förhöjd känslighet mot ljus och ljud. Det är inte ovanligt att man under ett anfall vill ligga ostörd i ett mörkt rum.
Kände redan under eftermiddagen på jobbet att det är någonting på g och tog en tablett
Hjälpte en aning men ju längre kvällen led desto värre blev det.Tog ytterligare en brus,kylpåse och kröp under täcket kl 20! Kl 22 mera medicin,ny kylpåse och hopp om förbättring.Icke sa Nicke!
Kl 01 ny dos och ny kyla med en snarkande karl bredvid som sov så bra - surt! Kl 04 en till omgång och tänkte att hjälper det inte NU blir det akuten för starkare.Då slog det mig att spikdynan kanske kunde hjälpa, hade ju inget att förlora så den åkte in under nacken och se när jag slog upp ögonen kl06.30 den var borta men låg på lur.Den har lurpassat mig hela dagen men NU känns det bra!

Bra att ha!Färgen och märket inte samma men spikarna - pickiga men goa!
Imorgon ny dag och nya tag.
Kram

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar