söndag 22 juli 2012

Full rulle
Ups! Denna vecka for i ett svep! 
Nöjd över att massor av mina saker fick ett nytt hem och jag pengar istället, känns ju meningsfullt att någon annan vill ha det som jag anser att jag inte vill ha eller behöver mera.
Då tisdagen kom styrde vi bilen mot Norrbotten med stop i Haparanda för lite shopping och vidare sedan mot vårt "natt ställe" i byn Sangis.Kan berätta att byn bestod av vacker natur, lite hus,Konsum och Sibylla!Men skönt att man kunde simma och njuta av solen fast det då var i en liten by - stället fyllde sin funktion.
Filmtime,vy över stället,ansiktsmask & flaggor!
Onsdagen:bilen styrde mot Luleå; där sprang vi ut och in i MASSOR butiker,påsar kom det fler och fler,magen fick sig fylld på Kina restaurang, hotellet checkade vi in på och så blev det att styra bilen mot Älvsby och Storforssen.Vi fick uppleva en helt underbar konsert med Diggiloo gänget!Är nöjd över att jag tog beslutet att vi SKA få uppleva Diggiloo!
Många fina artister

Vyer kring oss
Vi fick fina platser på berget och Elin fick en kompis som hon var med hela konserten - vilken underbar känsla för mig att hon trivdes trots att många av hennes "rutiner" rubbades.
Väl hemma på hotellet efter denna marathon dag med många intryck att ta in somna vi ovaggade!
Fröken Elin var uppe tidigt nästa morgon för hon ville njuta av ett skönt bad innan frukosten - tur att hon har lätt för att somna i bilen, en sömn på knappa 6 h är nog ingen  humör succé!
Fredagen fortsatte i samma höga tempo - skönt att ha alla samlade.Eftersom Jakobs dagarna på gått hela veckan i staden kände man sig smått tvungen att ta sig en sväng till stan.Kvällen däremot skulle vi tillbringa i Purmo på teater - den var bra men de har levererat bättre!
Lördag:gammel dags torget,matfix,power nap i solen med Pelle och släktträff på kvällen.
Idag har vi mest njutit av att göra ingenting men ändå någonting!
En del av gänget  & jag
Ovan att vara den som blir fotograferad, då det alltid är jag som fotograferar!
Kram

1 kommentar:

  1. Låter kul det där med roadtrip på andra sidan viken och Diggiloo ! Jättefina bilder ! Ha de gott !
    H,
    Carina

    SvaraRadera