lördag 12 maj 2012

Trädgårds dax

Eftersom jag har en man som är med i allt och lite till,allt från Hem & skola styrelse till Odd Fellows så betyder det att han har en tight tidtabell.Listig som jag är skrev jag in i hans kalender:Träff med Maria i stora blomrabatten lördag 12.5 kl 12.30. Det blev BINGO! Vi rensade ogräs ( lättare att göra en storstädning genast i början ,då hålls den bra hela sommaren)tillsammans.Efter det tog jag tag i 

mossrivaren och delegerade räfsningen åt honom ......kan sägas att han HATAR den sysslan.Bra arbetsteam som vi är är nu hela gården mossriven men räfsningen blev lite på hälft eftersom det är fotboll ikväll och en sådan match kan man ju då absolut inte missa!!!!Där kan man ju ha olika åsikter!
Inte min men modellen lika!En rolig mojäng!

Fotboll,hm!Bra att man kan ha olika intressen!


Hoppas trots noll intresse att det blir vinst för killarna.Imorgon däremot är det fotboll - då är det Tobias som ska spela och det måste man se!Det är liksom lite skillnad på fotboll och fotboll!
Just nu känns kroppen mör och öm, började hurtigt med ett zumba toning pass i morse och trädgårdsarbete det är motion även det.
Nu skulle värmen gärna få infinna sig så att vi får grönt på träden och blom i rabatten!
Kan meddela att poolen nu visar en temp på + 13 och svalkar skönt på morgnarna, blodcirkulationen sätts igång!Hoppas ni får frukost på säng imorgon, det har jag beställt!Presentönskan är en ordentlig kram av alla barnen och den nyaste mumin muggen och ingenting annat!
Ha en skön lördagskväll!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar