lördag 1 december 2012

December 2012
Lilla jul och första december, inte ofta dessa dagar infaller på samma dag.
Den hårda vinden vill inte ge sig här på vår ort. Minusgrader och hårda vindar som kryper in i märg och ben.Vi trotsa alla vindar och begav oss ner till havet min man och jag idag, lovade att jag skulle tagit mig ett dopp om vi hade tagit med en handduk. Passade samtidigt på att gå i skogen var vi plockade gran-, blåbär- och enris.Dessa pryder nu grind, dörrar och finns i vas inomhus.
Elin hittade även inspirationen igen för simning efter förra veckans tävling, hon simmade 1,5 km i en följd och hela 4 km på 2h träningen - vackert så.
Sedan har ju vår sommarkanin Nisse flyttat tillbaka hem till oss.Efter ett besök till hans bondgård bestämnde moffa att Nisse ska få vinterbonad hemma hos oss. Så nu har han kommit för att stanna och visst gillar vi läget - alla men mest Elin.
Prins Pelle tar det med ro och är nog allmänt nöjd över att få krypa upp i soffan framför brasan eller bakom min rygg då vi sover.
Har avnjutit en varm glögg med pepparkakor tillsammans med en stor del av min underbara familj, härligt då vi kan njuta både ung och gammal tillsammans.
Ha det bäst och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar